La Borsa
Més valors
Economia

L’aeroport, per a què?

Aquests dies torna a ressorgir el debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i potser caldria avaluar profundament l’objectiu d’aquesta ampliació. Els agents econòmics que la demanen sostenen que és necessària per “dinamitzar l’activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional”. Sense discutir la importància d’aquest objectiu, cal dir que, amb dades del 2019, Barcelona té el sisè aeroport amb més trànsit d’Europa, amb 52,6 milions de passatgers. Altres ciutats europees, com ara Berlín o Munic, que estan per sobre de Barcelona en producte interior brut, reben, respectivament, 36 milions i 48 milions de viatgers. És evident que el nombre més gran d’usuaris que té Barcelona, en relació amb altres ciutats més pròsperes en termes econòmics, està relacionat amb l’activitat principal de la nostra ciutat: el turisme. No hi ha dubte que aquesta és una activitat, ara mateix, imprescindible per mantenir l’ocupació i els ingressos de Barcelona. Només cal veure la pèrdua immensa que s’ha produït amb els tancaments durant la pandèmia. Precisament per això, però, el risc extraordinari que suposa la concentració de l’activitat econòmica del nostre país en aquest sector, la pregunta que ens hem de fer és si 1.700 milions de pressupost haurien d’anar a ampliar un aeroport que ja és un dels més importants d’Europa o a afavorir altres activitats econòmiques que ens facin menys dependents, precisament, d’aquest trànsit de turistes que ara mateix ja és extraordinari, i que també afavoreixin l’ocupació, l’atracció i la retenció de talent i la inversió internacional. Aquí podríem discutir diverses prioritats, però val la pena recordar que a Catalunya patim una mancança crònica de finançament a la universitat i en la recerca en què, de fet, els pressupostos s’han anat reduint durant la darrera dècada, tot i l’increment dels costos de les matrícules per als estudiants. O que el sistema sanitari, també estructuralment deficitari, no pot estabilitzar una plantilla de professionals de medicina i infermeria, que ha estat decisiva en la lluita contra la covid. En definitiva, ens trobem davant la necessitat de definir prioritats per al nostre desenvolupament futur, que potser no depenen necessàriament de l’ampliació de l’aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Banc d’Espanya alerta que 1,2 milions d’espanyols es troben en situació vulnerable per accedir als diners en efectiu

barcelona

Les matriculacions d’embarcacions d’esbarjo es disparen un 67,5% a Catalunya

barcelona

Quatre de cada deu empreses d’automoció incrementaran la plantilla durant el segon semestre

Barcelona

El Govern impulsarà per primera vegada una línia d’ajudes per a la inserció de persones trans al món laboral

Barcelona

L’AP-7 tindrà un 15% més de trànsit quan s’aixequin peatges

GIRONA

Catalunya acaba el juliol amb 35.955 aturats menys

Barcelona

Reempresa garanteix el relleu en dotze negocis de la demarcació

girona

Els sindicats avisen que encara hi ha 13.100 aturats més que el febrer del 2020 i 62.255 persones en ERTO

barcelona

El Govern fa efectiu el pagament dels 60 milions d’euros destinats a treballadors en ERTO i fixes discontinus

barcelona